COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE AMB ELS ULLS TAPATS? LA VISTA






PER QUÈ SERVEIX LA VISTA?

Ens ha arribat una altra pista de veu de la Lili la voleu escolar?


Per grups havien de respondre cadascú una pregunta i escriure en la fitxa què era el que els sortia a les fotografies? Era una prova una mica difícil, però alguns grups si han acostat. Entre ells han fet hipòtesi del què podien ser?

El número 1 era gel, el 2 molsa, el 3 escorça, el 4 gel i molsa i el 5 fulles





Després hem mirat uns vídeos per saber més coses sobre la vista ens han explicat les parts de fora de l'ull que ens protegeixen i les parts internes, també han vist que a vegades la vista ens enganya.

https://www.youtube.com/watch?v=SzGNEXJ-Auc&ab_channel=HappyLearningEspa%C3%B1ol
                    
Il·lusions òptiques:

QUÈ VEUS?



QUANTS ANIMALS VEUS?



QUANTES CAMES TÉ L'ELEFANT?


Hem anat al pati, ens hem posat unes ulleres 3D i hem observat com veiem les coses? blaves, vermelles.


En una altra sessió hem fet fotografies amb els ipads amb el programa FOTO BOTH, ho han fet per parelles i s'ho han passat d'allò més bé, en l'àlbum podeu veure que són uns i unes artistes.



Seguim treballant com ens ho faríem si no poguéssim veure, per parelles un s'ha tapat els ulls i l'altre el guiava per la classe sense que xoqués. 


Després han utilitzat l'oïda per tal de saber on era el nen o nena que estava tocant la campana per la classe?


Després també per parelles un dibuixava a l'esquena alguna figura geomètrica i l'altre l'havia de dibuixar-la igual en el paper, ens ha costat una mica.



Hem mirat uns vídeos on es veien persones cegues que anaven pel carrer amb un gos pigall que els guiava, ens han explicat que aquests gossos quan estan treballant no els podem tocar ja que es podrien despistar i no podrien ajudar al seu amo.

També han pogut tocar un llibre amb el llenguatge braille i s'han adonat que era molt difícil!



Per acabar hem parlat de que si vingués algun nen o nena cecs a la nostra escola com s'ho faria, tots han estat d'acord que l'ajudarien igual que van fer-ho ells quan els vaig tapar els ulls.
I amb quines joguines jugaria? han dit amb les seves després d'una estona els he demanat si volien construir un joc per ells? i tots han estat d'acord de fer-lo. 

Els he comentat si volien fer un Memori, els he deixat unes plantilles amb coses que podem trobar a la natura i amb diferents materials que tenien diferents textures s'han posat a construir-lo per grups cooperatius.





El resultat final, ara només ens queda jugar-hi nosaltres amb els ulls tapats.

En aquesta sessió han omplert el pla de treball i s'han avaluat com ha treballat el seu grup: si ho han fet en veu baixa sense cridar i si s'han ajudat. Avui han pogut posar una cara contenta en els dos aspectes. Felicitats!






Per acabar amb el sentit de la vista i saber si han après, hem iniciat la carpeta d'aprenentatge. Han escrit que els ulls són l'òrgan de la vista i després han explicat com poden llegir les persones cegues?  I ho han fet molt bé.

HAN APRÈS QUE LA VISTA  SERVEIXEN PER MIRAR LES COSES I QUE SI TENIM DIFICULTATS PER VEURE-HI ENS PODEM POSAR ULLERES O LENTILLES. 
L'ÒRGAN QUE UTILITZEM SÓN ELS ULLS.
LES PERSONES CEGUES FAN SERVIR L'OÏDA, EL TACTE, EL GUST, L'OLFACTE  PER SABER COM SÓN LES COSES. QUE UTILITZEN ELS GOSSOS PIGALLS, O UN BASTÓ. PER LLEGIR UTILITZEN L'ALFABET BRAILLE.





Comentaris